Struktura hodnoticích aktivit
Struktura všech hodnoticích aktivit je podobná. Vhodné je nejprve se seznámit s anotací hodnoticí aktivity , která je v úvodu aktivity včásti Kompetence na InspIS DATA . Pro výběr vhodné hodnoticí aktivity jsou dostupné i další í údaje, např. vzdělávací obor, resp. očekávaný výstup z RVP ZV, sledovaná klíčová kompetence, doporučená věková skupina, časová dotace nutná na realizaci hodnoticí aktivity . V základních informacích lze najít i další důležité informace: znalostní a kompetenční předpoklady žáků (co by žáci měli zvládnout, aby se bez obtíží dalo vše realizovat), případné prostorové a materiální požadavky na realizaci, dále podrobnější informace k hodnoceným schopnostem a dovednostem klíčové kompetence a informace o tom, z jakých součástí se hodnoticí aktivita skládá (např. pracovní listy, zadání, sebehodnocení žáka, hodnotící arch učitele…). V přílohách jsou k dispozici součásti hodnoticí aktivity – tedy to, co budete potřebovat, abyste si mohli aktivitu sami ve výuce vyzkoušet (např. pracovní listy, zadání, sebehodnocení žáka, hodnotící arch učitele, řešení, hodnotící škála, komentáře k hodnocení).
Seznam aktivit, které můžete nalézt v databázi InspIS DATA
| Název hodnoticí aktivity |
Sledované kompetence |
Ročník ZŠ |
Úroveň hodnocení |
| Bankovkovi |
Kompetence komunikační |
5. ročník |
 |
| Štítek na potravinách |
Kompetence k učení, k řešení problému |
4.–5. ročník |
 |
| Kurzovní lístek |
Kompetence k řešení problému, komunikační |
9. ročník |
 |
| Název hodnoticí aktivity |
Sledované kompetence |
Ročník ZŠ |
Úroveň hodnocení |
| Objednávka |
Kompetence k řešení problému |
5. ročník |
 |
| Pojízdná prodejna |
Kompetence k řešení problému |
5.–9. ročník |
 |
| Čtení grafů |
Kompetence komunikační |
6.–9. ročník |
 |
| Druhy komunikace |
Kompetence komunikační |
6.–9. ročník |
 |
| Matematikon |
Kompetence k řešení problému |
6.–9. ročník |
 |
| Vlak |
Kompetence k řešení problému |
7.–9. ročník |
 |
| Běh pro radost |
Kompetence k řešení problému |
7.–9. ročník |
 |
| Reflexe |
Kompetence k řešení problému |
8.–9. ročník |
 |
| Název hodnoticí aktivity |
Sledované kompetence |
Ročník ZŠ |
Úroveň hodnocení |
| Osobnosti Afriky |
Kompetence k řešení problému |
5.–9. ročník |
 |
| Od vchodu ke třídě |
Kompetence sociální a personální |
8.–9. ročník |
 |
| Název hodnoticí aktivity |
Sledované kompetence |
Ročník ZŠ |
Úroveň hodnocení |
| Rybník |
Kompetence k učení |
3.–5. ročník |
 |
| Zážitek z prázdnin |
Kompetence komunikační |
3.–5. ročník |
 |
| Řešení sporu |
Kompetence sociální a personální |
4. ročník |
 |
| Významné osobnosti |
Kompetence k učení |
4.–5. ročník |
 |
| Nová identita |
Kompetence komunikační |
4.–5. ročník |
 |
| Šikana |
Kompetence k řešení problému |
5. ročník |
 |
| Název hodnoticí aktivity |
Sledované kompetence |
Ročník ZŠ |
Úroveň hodnocení |
| Dějepis/ Občanská výchova |
| Upravená fotografie |
Kompetence občanská |
9. ročník |
 |
| Název hodnoticí aktivity |
Sledované kompetence |
Ročník ZŠ |
Úroveň hodnocení |
| Proč se to dělá |
Kompetence občanská |
6.–9. ročník |
 |
| Zahrada |
Kompetence občanská |
7. ročník |
 |
| Beton |
Kompetence k učení |
8.–9. ročník |
 |
| Označení chemických látek |
Kompetence komunikační |
8.–9. ročník |
 |
| Třídění a složení látek |
Kompetence k řešení |
8.–9. ročník |
 |
| Únik nebezpečných látek |
Kompetence občanská |
8.–9. ročník |
 |
| Významné kyseliny |
Kompetence k učení |
8.–9. ročník |
 |
| Geneticky modifikované organismy |
Kompetence komunikační |
9. ročník |
 |
| Zdroje elektrické energie v současném Česku |
Kompetence k učení |
9. ročník |
 |
| Název hodnoticí aktivity |
Sledované kompetence |
Ročník ZŠ |
Úroveň hodnocení |
| Včelí úl |
Kompetence sociální a personální |
3.–5. ročník |
 |
| Besídka |
Kompetence sociální a personální |
4.–5. ročník |
 |
| Lapač snů |
Kompetence sociální a personální |
6. ročník |
 |
| Vývoj produktu s aplikací „reverzního inženýrství“ |
Kompetence k řešení problému, pracovní |
7.–8. ročník |
 |
| Co kdo dělá |
Kompetence komunikační |
8.–9. ročník |
 |
Jednotlivé úrovně

1. úroveň - začínající

2. úroveň - poučený

3. úroveň - aktivně užívající

4. úroveň - pokročilý